Jeśli nie jesteś pasjonatem jogi to z pewnością masz swoje powody i wątpliwości. Jednak jeśli nie wierzysz "demoniczność" tej formy relaksu poznaj jej korzyści. Czy po uprawianiu jogi mozna lepiej spać lub mieć więszką odporność na przeziębienia? Czy można złagodzić pms i bóle miesiączkowe, poprawić płaski brzuch i walczyć z menopauzą?

 

Oto 10 kontrargumentów dla przeciwników Jogi:

 

1. Polepsza elastyczność ciała.

Większa elastyczność ciała jest jednym z pierwszych i najbardziej oczywistych korzyści jogi. Podczas swojej pierwszej lekcji prawdopodobnie nie będziesz w stanie dotknąć palcami u rąk swoich stóp. Ale jeśli będziesz wytrwały to z pewnością zauważysz stopniowe rozluźnienie. Dostrzeżesz też, że bóle pojawiające się w trakcie i po ćwiczeniach zaczynają znikać. To nie przypadek.

2. Łagodzi ból.

Joga może złagodzić ból. Według wielu badań medytacja wpływa na zmniejszenie bólu. Po złagodzeniu bólu poprawia się nastrój dzięki czemu jesteś bardziej skłonny do aktywności i nie ma potrzeby zażywania nadmiernej ilości leków

3. Polepsza zdrowie.

Wielokrotnie odnotowano fakt, że ćwiczenia te wzmacniają kości i pomagają zapobiec osteoporozie. Dowiedziono również, że jej uprawianie sprzyja utracie zbędnych kilogramów. Ponadto wzmacnia kości ramion, które są szczególnie narażone na złamania osteoporyczne. Z niepublikowanych badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanu Kalifornia w Los Angeles, wynika, że praktyka jogi zwiększa gęstość kości kręgów. Obniża poziomów kortyzolu, hormonu stresu i może pomóc utrzymać wapń w kościach

4. Zwiększa przepływ krwi.

Relaks i ćwiczenia, które wykonujesz w jodze poprawiają krążenie zwłaszcza w dłoniach i stopach. W wyniku ćwiczeń do komórek w Twoim organizmie dostaje się więcej tlenu, co usprawnia ich działanie. Joga zwiększa także poziom hemoglobiny i krwinek czerwonych, które przenoszą tlen do tkanek. Może to prowadzić do zmniejszenia zawałów serca i udarów mózgu, ponieważ skrzepy są często przyczyną tych zgonów.

5. Stabilizuje tętno.

Regularne tętno obniża ryzyko zawału serca i łagodzi depresję. Badania wykazały, że praktyka jogi obniża tętno spoczynkowe, zwiększa wytrzymałość i może poprawić maksymalny pobór tlenu podczas ćwiczeń.

6. Daje wewnętrzną siłę.

Joga może pomóc dokonać zmian w swoim życiu. W rzeczywistości to może być jednym z jej największych atutów. Dzięki niej można zmieniać dysfunkcyjne przyzwyczajenia. Często zdarza się tak, że bez szczególnego wysiłku, dzięki jej praktykowaniu zmienia się wiele rzeczy w życiu jej praktyków: zaczynają lepiej się odżywiać, zrzucają zbędne kilogramy lub wychodzą z nałogów, z którymi walczyli od dawna.

7. Obniża poziom cukru we krwi.

Joga obniża poziom cukru we krwi i złego cholesterolu i zwiększa poziom dobrego cholesterolu. U osób cierpiących na cukrzycę stwierdzono obniżenie poziomu cukru we krwi.

8. Pomaga skupić uwagę.

Ważnym elementem jogi jest koncentracja na teraźniejszości. Badania wykazały, że regularna praktyka jogi poprawia koordynację, czas reakcji, pamięć, a nawet IQ. Ludzie, którzy praktykują medytację wykazują się umiejętnością rozwiązywania problemów i osiągania celów. Pewnie dlatego, że ich myśli są mniej rozproszone.

9. Relaksuje.

Joga zachęca do relaksu. Powolny oddech, skupienie się na teraźniejszości, doprowadzenie do równowagi. Uspokaja i regeneruje.

10. Poprawia jakość snu.

Joga może przynieść ulgę od zgiełku współczesnego życia. Badania sugerują, że dzięki regularnemu uprawianiu jogi poprzez umiejętność wsłuchiwania się w swoje myśli oraz wyciszania się wpływa ona na poprawę jakości snu. Likwiduje stres i zmęczenie, które towarzyszą nam w ciągu dnia i dzięki temu ciało i umysł bardziej wypoczywają.